Och nu en liten saga från Landet där resurserna finns. Jag citerar från ett pressmeddelande som kom i mail nyss. ”Flera hundra personer har varit involverade i arbetet …” med att ta fram en ny kollektion flaskor för Absolut vodka.
Här kan ni se resultatet.
2 kommentarer
1 Magnus | 28 april 2013, 14:23
Och ett av silveräggen gick till den byrå som jobbat i fyra år på att profilera Spritmuseum i Stockholm – ambitionen handlar inte bara om loggor och grafisk design, utan om att göra museet till ”a new smart cultural institution on the same level as the most prominent ones in Stockholm. The project consists of naming, brand identity including everything from signage program, restaurant menues and books to physical environments and communication”. En spelare på samma nivå som Operan, Stadsteatern eller, tja, det kommande ABBA-museet alltså (men att stava ’menu’ rätt, det klarade de inte).
http://www.stockholmdesignlab.se/spritmuseum-%E2%80%93-grand-opening-may-24th/
Det är förstås sprit det ska handla om när vi säljer in svenskt kulturliv – eller melodifeswtivalen. Lägg märke till att museets öppnande är taktiskt lagt bara en vecka efter ESC-finalen i Malmö, då mängder av utländsk media kommer att finnas bekvämt tillgängliga och sugna på mer svenska nyheter….
2 Magnus | 28 april 2013, 14:47
Eller tja, öppnade gjorde Spritmuseum ju för ett år sen – my bad. Man har nästan vant sig vid att svenska designers och reklamare lägger sådant som dateringar, avsändare och av/på-knappar så diskret som möjligt, vit typografi på silverbotten ungefär. Men att det finns deg när det handlar om just sprit råder det ingen tvekan om.
Kommentera