Kristdemokraterna har fått en hel del kritik för idén att varumärkesskydda frasen verklighetens folk. För min del säger jag bara: Im lovin it. Det är den bästa lilla nyhet som har kommit ut ur den svenska politikens big brother-hus på bra länge.
Jag vill att det ska stå Verklighetens folk™ på varenda en av deras valaffischer i höst. Det vore en underbar ironi. Om Verklighetens folk blir en varumärkesskyddad fras bland andra, bredvid Im lovin it (ni vet vem), Probably the best beer in the world (Carlsberg), Vorsprung durch Technik (Audi) och Theres only one (Jeep, inte gud) blir det tydligt hur artificiellt och inskränkt Kristdemokraternas populistiska prat om verklighetens folk egentligen är. Kort sagt, hur lite verklighet den där frasen innehåller.
Om de sedan började stämma skiten ur alla andra som använde frasen Verklighetens folk™ skulle skadeglädjemätaren slå i taket. Kd har dock meddelat att de inte störs av att frasen verklighetens folk även används av RFSL, och det är ju synd.
0 kommentarer
Inga kommentarer
Kommentera